پایان نامه پیش بینی سبک مدیریت کلاسی معلمان زن بر اساس ذهن آگاهی و خوشبینی تحصیلی آنان
دسته بندي :
روانشناسی و علوم تربیتی
فهرست مطالب
چکیده . . ....................................................................................................................................................................... ا
فهرست مطالب......................................................................................................................................................... ب
فهرست جداول ......................................................................................................................................................... ه
فهرست نمودارها........................................................................................................................................................ز
فهرست شکلها.........................................................................................................................................................ح
فهرست پیوست ها....................................................................................................................................................ط
فصل اول- کلیات تحقیق
3-3 مقدمه. 4..................................................................................................................................................
4-3 بیان مسئله.............. . 9...................................................................................................................................
1-3 ضرورت و اهمیت یک تحقیق.......................................................................................................................... 4
9-3 اهداف تحقیق . 30........................................................................................................................................
3-9-3 هدف اصلی تحقیق........ . 30..........................................................................................................
4-9-3 اهداف فرعی تحقیق................................................................................................................. 30
3-3 فرضیه های تحقیق . .. 33.............................................................................................................................
3-3-3 فرضیه اصلی تحقیق ............................................................................................................... 33
4-3-3 فرضیه های فرعی تحقیق. ..................................................................................................... 33
9-3 قلمو تحقیق ....... . 33..................................................................................................................................
3-9-3 قلمرو موضوعی تحقیق .......................................................................................................... 33
4-9-3 قلمرو مکانی تحقیق ............................................................................................................... 33
1-9-3 قلمرو زمانی تحقیق ................................................................................................................ 34
5-3 تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها و مفاهیم...................................................................................... 34
3-5-3 تعریف سبک مدیریت کلاس انواع آن ............................................................................ 34
4-5-3 تعریف ذهن آگاهی و مولفه های آن ...................................................................................... 31
1-5-3 تعریف خوشبینی تحصیلی و مولفه های ........................................................................... 39
فصل دوم- مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی
3-4 سبک مدیریت کلاس .................................................................................................................................. 35
3-3-4 نظریه های مدیریت کلاس ................................................................................................................ 34
4-3-4 انواع سبک های مدیریت کلاس ........................................................................... .. 40............................
3-4-3-4 سبک های برگرفته از نظریه های مدیریت ...................................................................... 43
سبک های برگرفته از نظریه های مدیریت کلاس و نظریه های یادگیری 4-4-3-4 ................. 43
1-3-4 انواع رویک دهای مدیریت کلاس-------------------------------------------.............. . 44......................................................................................
3-1-3-4 رویک دهای مداخله گرایانه، غیر مداخله گرایانه و تعامل گرایانه ................................... 44
4-1-3-4 رویک دهای معلم میحور، دانش آموزمحور و تلفیقی ...................................................... 48
1-1-3-4 رویکردهای نیوتنی و پسنیوتنی ................................................................................. 48
9-1-3-4 رویکردهای بازدارنده و واکنشی ..................................................................................... 44
4-4 ذهن آگاهی ................................................................................................................................................... 10
3-4-4 تاریخچه ذهن آگاهی ............................................................................................................. . 19........
4-4-4 دیدگاههای موجود در ذهن آگاهی ................................................................................... . 13..........
1-4-4 توجه آگاهی و بیتوجهی .................................................................................................... . 18..........
9-4-4 سوءتفاهمها در ذهن آگاهی .............................................................................................. . 14...........
3-4-4 لانگر و خلاقیت........................................................................................................................ . 90.......
9-4-4 حالتهای ذهن ...................................................................................................................... . 93........
3-9-4-4 حالک ذهنیت در حال انجام ............................................................................... . 93......
4-9-4-4 حالک ذهنیت بودن ............................................................................................ . 94........
5-4-4 مداخلات درمانی ذهن آگاهی............................................................................................... . 94........
8-4-4 انواع درمانهای ی مبتنی بر ذهن آگاهی ....................................................................... . 91...............
3-8-4-4 شناخت درمانی مبتنی بر ذهنآگاهی ....... . 99................................................................
4-8-4-4 کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی... ............................................................... . 93....
4-4-4 ذهن آگاهی معلم ................................................................................................................. . 99......
1-4 خوشبینی تحصیلی .................................................................................................................................. 94
3-1-4 مبانی نظری خوشبینی تحصیلی ................................................................................................. 33
4-1-4 احساس خودکارآمدی معلم ........................................................................................................... 33
1-1-4 اعتماد معلم به دانش آموزان و والدین............................................................. . 39.............................
9-1-4 تاکید تحصیلی .................................................................................................................................. 38
9-4 پیشینه تحقیقاتی .............................................................................................................................. . 34.......
3-9-4 پیشینه داخلی ........................................................................................................................ . 34........
4-9-4 پیشینه خارجی....... ............................................................................................................... . 93........
3-4 خلاصه و جمع بندی .......................................................................................................................... . 91.......
9-4 چارچوب مفهویی......................................................................................................................................... 9
فهرست
فصل سوم- روششناسی تحقیق
3-1 طرح و روش تحقیق .................................................................................................................................. 95
4-1 جامعه آماری ............................. . 98.................................................................................................................
1-1 حجم نمونه و روش محاسبه( . 98...........................................................................................
9-1 ابزارهای گردآوری دادهها ......................................................................................................................... 98
3-9-1 پرسش نامه سبک مدیریت کلاس ................................................................................................. 94
4-9-1 پرسش نامه ذهن آگاهی.................... ................................................................................................ 50
1-9-1 پ سمنایه خوشبینی تحصیلی .................................................................................................... 53
3 ایند اج ای تحقیق................................................................................................................................. 83 -1
9-1 روشهای تجزیه و تح یل دادهها ............................................................................................................ 83
فصل چهارم- تجزیه و تحلیل دادهها
3-9 تجزیه و تحلیل توصیفی دادهها .............................................................................................................. 89
3-3-9 یافته های توصیفی آزمودنیها ...................................................................................................... 83
4-3-9 یافته های توصیفی ................................................................................................... 83
4-9 تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها............................................................................................................ 89
3-4-9 آزمون فرضیه اصلی تحقیق........................................................................................................... 89
4-4-9 آزمون فرضیه های تحقیق................................................................................................... 85
فصل پنجم- بحث و نتیجه گیری
3-3 خلاصه نتایج ............................................................................................................................................. 309
4-3 بحث و نتیجه گیری ................................................................................................................................. 308
1-3 محدودیتهای تحقیق ............................................................................................................................ 334
9-3 پیشنهادهای تحقیق ............................................................................................................................... 334
3-9-3 پیشنهادهای کاربردی ................................................................................................................. 334
4-9-3 پیشنهادهای پژوهمی.................................................................................................................. 331
منابع و مآخذ
منابع داخی ....................................................................................................................................................... 344
منابع خارجی....................................................................................................................................................... 349