پرسشنامه خودپنداره مدرسه یی یسن چن
دسته بندي :
روانشناسی و علوم تربیتی
یکی از اهداف مهم در امر آموزش، افزایش خودپنداره مثبت در دانش آموزان است. هر فرد در ذهن خود، تصویری از خویشتن دارد. به عبارت دیگر، ارزشیابی کلی فرد از شخصیت خویش را خودپنداره یا خودانگاره می نامند. این ارزشیابی ناشی از ارزشیابی های ذهنی است که معمولا از ویژگی های رفتاری خود به عمل می آوریم. درنتیجه خودپنداره، ممکن است مثبت یا منفی باشد. پرسشنامه حاضر در سال 2004 توسط یی یسن چن پس از اجرا بر روی 1612 دانش آموز دوره دبستان ساخته شد. تمرکز پرسشنامه بر سنجش خودپنداره دانش آموزان دوره ابتدایی و راهنمایی است و بر این اساس خودپنداره را در سه سطح عمومی، آموزشگاهی و غیرآموزشگاهی مورد سنجش قرار می دهد.